راهنمای خرید جاروبرقی

جاروبرقی خوب چی بخریم ؟

راهنمای خرید جاروبرقی و آموزش خرید بهترین جاروبرقی را در این مقاله برای شما عزیزان شرح داده ایم تا با دانش و آگاهی به خرید جاروبرقی بپردازید. اینکه چه برندی خوب

راهنمای خرید جاروبرقی ) هنگام خرید جاروبرقی باید به چه توجه کنیم؟

برای خرید یک جاروبرقی خوب با قیمت مناسب اولین و مهم ترین ویژگی که باید به آن توجه کنیم قدرت موتور جاروبرقی و یا همان میزان مکندگی جارو است. کمترین قدرت موتور 1600 وات و بیشترین قدرت موتور 2500 وات برای مصرف خانگی است.

تعمیر جاروبرقی در محل

ویژگی دیگری که هنگام خرید بد نیست به آن توجه کنیم میزان مصرف انرژی آن است.جاروبرقی به عنوان وسیله ای که ممکن است بارها در طول هفته و ساعت ها در طول روز برای سطوح مختلف مورد استفاده قرار بگیرد هر چه میزان مصرف انرژی کمتری داشته باشد یقینا قبض برق ارزان‌تری را در پی دارد.

توجه: برای تعمیر جاروبرقی خود در سراسر تهران با ما در تماس باشید.

خوشبختانه یا متاسفانه خانم ها بیشترین تماس را با جاروبرقی منزل دارند، از این رو وزن و اندازه جاروبرقی از جمله ویژگی‌های قابل توجه برای خرید یک جاروبرقی محسوب می شود تا بتوان آن را به راحتی حمل کرد و حرکت داد. اما اینکه جاروبرقی به صورت عمودی و ایستاده باشد و یا روی زمین کشیده شود بسته به نوع سلیقه افراد دارد.

با وجود سرو صداهایی که در طول روز سوهان اعصاب شنوایی هستد انتظار می رود هنگامی که در خانه هستیم آرامش و سکوت نسبی را تجربه کنیم بنابراین یک جاروبرقی پر سرو صدا می تواند حداقل آرامش روزانه‌مان در خانه را بر هم زند. با این حساب هنگام خرید حتما از فروشنده بخواهید تا جارو را برای شما امتحان کند تا میزان صدا را بسته به تشخیص خودتان تجربه و انتخاب کنید و در این زمینه صرفا به گفته فروشنده مبنی بر بی صدا بودن دستگاه اعتماد نکنید.

جاروبرقی خوب چی بخریم؟ بهترین برند جاروبرقی کدام است؟

بررسی شرایط و جزئیات

  • میزان پولی را که می خواهید در بلند مدت هزینه کنید را محاسبه نمایید:

این استدلال وجود دارد که از نظر مالی جاروبرقی بدون کیسه کی تواند در مقایسه با جاروبرقی کیسه دار به صرفه تر باشد اما دلیل آن چیست و چرا چنین چیزی را بیان کردند و دلیل آن چیست؟

همانطور که قبلا هم خاطرنشان گردید یکی از ویژگی های جاروبرقی های کیسه دار تعویض کسیه آن است و این می تواند در بلند مدت هزینه های زمانی و مالی زیادی را در اثر تعویض دوره ای آن برای مصرف کننده به بار آورد. از این رو می توان جاروبرقی های بدون کیسه را منبعی برای ذخیره هزینه های زمانی و مالی در نظر گرفت.

اما در طرف مقابل تعویض فیلتر جاروبرقی های بدون کیسه هزینه ای است که در نظر خیلی از افراد پنهان می ماند. دلیل آن هم این است که این جاروبرقی ها به دلیل فاقد کیسه بودن دارای فیلتر های قدرتمند و با نفوذ پذیری بسیار کم در برابر ذرات گرد و غبار هستند که این عامل باعث می شود در بلند مدت این فیلترها کارایی خود را از دست دهند و شما را ملزم می کند هر چند وقت یکبار عمل تمیزکاری فیلترها را انجام داده و یا در صورت امکان تعویض آنها را تعویض نمایید.

  • انتخاب جاروبرقی خود را بر اساس میزان قدرت و کشش آن انجام دهید.

به طور کلی جاروبرقی های کیسه دار دارای قدرت مکش به مراتب بالایی هستند و این حالت برای مناطقی از منزل که دارای فرش ضخیم و پرزدار می باشند و یا آن دسته از افرادی در منزل خود از حیوانات خانگی استفاده می کنند، می تواند بسیار مفید باشد. اما اگر شما از جاروبرقی فقط برای سطوح سخت استفاده می نمایید لازم نیست از این جاروبرقی ها استفاده نمایید.

توصیه: اگر ما از جاروبرقی های کیسه دار استفاده می کنید و با مکش پایین آن مواجه شدید نگران نباشید. این اتفاق در بیشتر موارد به دلیل پر بودن ظرفیت کیسه آن بوده و لازم است تا تخلیه گردد . پس سفارش آی پی امداد به شما این است تا حد امکان و به صورت دوره ای کیسه جاروبرقی خود را چک کرده و در صورت پر بودن آن را تخلیه نموده و یا در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید.

  • چگونگی تعویض قطعات جاروبرقی به چه صورت تمایل دارید؟

یکی از مزیت های اصلی جاروبرقی های بدون کیسه در مقایسه با مدل های کیسه دار آن این است که شما می توانید آیتم های موجود را در مخزن آن را به راحتی می توانید تعویض نمایید. این در حالی است که در مواقع تعمیر و بازیابی جاروبرقی های کیسه دار شما می توانید تنها از طریق برش دادن نسبت به جایگزینی قطعه معیوب اقدام کنید. یکی دیگر از مزایای جاروبرقی های بدون کیسه مخزن شفاف و روشن آن است که شما می توانید درون را به صورت واضح مشاهده نمایید. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مایل هستند مخزن جاروبرقی را هر چند وقت یکبار تعویض یا رفع عیب نمانید بهتر است از جاروبرقی های بدون کیسه استفاده نمایید .

 

هنگام خرید به طول سیم جاروبرقی دقت فرمایید !

اگر از دسته افرادی هستید که دوست ندارید هنگام جارو کردن مدام سیم برق را جابجا کنید تا به محل مورد نظرتان نزدیک تر شود هنگام خرید حتما به طول سیم برق جارو توجه لازم را داشته باشید. طول سیم جاروبرقی به طور استاندارد حدود 2تا 3 متر است که با جست وجوی بیشتر در بازار ممکن است جاروبرقی با طول سیم 4 متر نیز پید اکنید.

از آن جایی که کاربری جاروبرقی ها محدود به سطح فرش، موکت و سرامیک نمی شود، داشتن لوازم جانبی و برس های مختلف برای تمیزی شیارها و بخش های دور از دسترس مبلمان نیز از جمله نکاتی است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد.

 

جاروبرقی با کیسه بخریم یا بدون کیسه ؟

 جاروبرقی و انتخاب بین دو نوع: کیسه دار و بدون کیسه ؟ با پاکت یا بدون پاکت؟

بهتر است بدانید که انتخاب یک جاروبرقی چیزی نیست که که شما را دچار دلهره و نگرانی نماید. آمارها نشان میدهد که بیشترین درگیری افراد در انتخاب جاروبرقی بین کیسه دار و بدون کیسه بودن آن است. اما این دو ویژگی ملاک برتری یکی بر دیگری نیست و هر کدام از آنها طرفداران و مخالفانی دارند. اما این شما هستید که با در نظر گرفتن شرایط ویژه خود بهترین انتخاب را برای خود رقم می زنید. در ادامه مطلب به توضیح و.بررسی ویژگی های انتخاب جاروبرقی خواهیم پرداخت:

1) دوست دارید جاروبرقی شما از لحاظ زیست محیطی چه ویژگی هایی داشته باشد؟

به طور کلی جاروبرقی ها این خصوصیت را دارند تا کمترین آسیب زیست محیطی را به به محیط پیرامون خود وارد.نماید. زیرا طراحی آنها به گونه ای انجام.شده است که قابلیت جذب مواد زائد را داشته و نمیتوانند خاصیت دافعه آن مواد را داشته باشند. جاروبرقی های کیسه دار این قابلیت را دارند تا به دفعات مکرر کیسه های آنها مورد تعویض قرار گیرد.

نکته؛ نگهداری مواد زائد تا موعد مقرر برای تخلیه در درون کیسه می تواند به حفظ و سلامتی محیط زیست کمک شایانی نماید

2) آیا گرد و غبار باعث تداخل در سیستم تنفسی شما می شود یا خیر؟

غالبا این توصیه برای کسانی که از بیماری های تنفسی مانند آسم رنج می برند، وجود دارد که از جاروبرقی های کیسه دار استفاده نمایند. این به دلیل برخورداری اکثر کیسه ها از مواد ویژه ای است که قابلیت ذخیره سازی ذرات را در راندمان بالا هوا فراهم می سازد.

همانطور که گفته شد اکثر جاروبرقی های کیسه دار دارای فیلترهای با توان گنجایش ذرات در راندمان بالا می باشند. اما با این حال قابلیت اضافه کردن لایه محافظتی اضافی به این فیلتر ها وجود دارد. تا افرادی نسبت به سلامتی خود حساس می باشند از آن استفاده نمایند.

نکته: گرد و غبار خارج شده از تخلیه کیسه جاروبرقی به مراتب کمتر از تخلیه جاروبرقی های بدون کیسه می باشد.

3) مدت زمان تخلیه کیسه جاروبرقی خود را پیشبینی نمایید.

مزیت جاروبرقی های کیسه دار در مقایسه با نوع بدون.کیسه آن این است که می توان آنها را در هر زمان تخلیه کرد ولی این برای جاروبرقی های بدون کیسه صدق نمی کند و شما بعد استفاده ملزم به تخلیه آن هستید تا بتوانید در دفعه بعدی از آن به نحو.مطلوب استفاده نمایید.

توصیه: اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به تخلیه کیسه جاروبرقی اهمیتی قائل نیستید بهتر است از جاروبرقی های بدون کیسه استفاده نمایید. این بدان خاطر است که در صورت استفاده مجدد اٌز آن به ناچار مجبور به تخلیه آن باشید.

نکته: زمانی که ظرفیت جاروبرقی های بدون کیسه محدود می شود افرادی که حساسیت ویژه ای به گرد و غبار دارند بیشتر در معرض آلرژن ها قرار می گیرند.

4) جاروبرقی خود را تا چه مدت زمانی نگهداری و استفاده خواهید کرد؟

نکته قابل تامل در خصوص جاروبرقی های بدون کیسه در این است که اگر خواهان افزایش مدت زمان ماندگاری و بالا بردن کارایی آن هستید باید به طور منظم فیلتر آن را تعویض نمایید. این در حالی است که جاروبرقی های کیسه دار نیاز به نظارت کمتری دارند. دلیل آن هم.در این است که فیلتر های نصب شده بر روی آنها ذرات کمتری را به خود جذب می کنند.

 

چه کنیم تا جاروبرقی مان عمر بیشتری کند؟

از آن جایی که ممکن است بیش از یک مرتبه در طول هفته از جاروبرقی استفاده کنید بهتر است در هر نوبت بیش از 30 دقیقه به صورت ممتد از جارو استفاده نکنید زیرا موجب می‌شود تا فشار مضاعفی به موتور جاروبرقی وارد شود.

برای صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور جاروبرقی بر اثر نوسانات جریان برق، بهتر است در ساعات اوج مصرف یعنی حدود 8 تا 11 شب از جاروبرقی استفاده نکنید. نکته مهم دیگر این‌که بهترین روش برای افزایش طول عمر جاروبرقی این است که کیسه و فیلتر آن را به طور منظم تمیز کنید.

 

تازه های بازار جاروبرقی

بازار جاروبرقی هم مانند همه بازار های دیگر با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییراتی شده که شاید در روزگار گذشته این تغییرات جزو رویاها محسوب می‌شده است. تغییراتی که موجب رفاه بیش از پیش انسان امروزی می شود.

 در حال حاضر جاروبرقی هایی تولید و در سطح بازار عرضه شده اند که قابلیت برنامه ریزی و فعالیت خودکار دارند؛ این جاروبرقی‌ها که در سه سطح مختلف تولید شده اند هنوز به میزان انبوه در بازار ایران وجود ندارند.

سطح اول این نوع جاروبرقی های هوشمند متعلق به جاروبرقی هایی است که با توجه به برنامه‌ای که کاربر وارد آن می کند، قادر است تا محیط محدودی را تمیز کند .

سطح دوم این جاروبرقی‌ها مربوط به جاروبرقی هایی است که به کمک دوربینی که بر روی آن نصب شده قادر است تا کاربر خود را تشخیص داده و در صورت حرکت فرد، وی را دنبال کند. به کمک این قابلیت دیگر لازم نیست برای تمیزی جاهای مختلفی از خانه و یا محل مورد نظر خود جاروبرقی را به دنبال خود کشیده و پس مدتی موجب خرابی لوله خرطومی جاروبرقی شوید.

سطح سوم جاروبرقی های هوشمند که پیشرفته ترین نوع محسوب می شوند مربوط به جاروبرقی هایی میشود که به صورت تمام و کمال خودکار عمل می کنند، به گونه ای که توسط دوربین نصب شده بر روی دستگاه فضای مورد نظر کاربر را اسکن کرده و طبق برنامه ریزی انجام شده بسته به انتخاب خود فرد آشغال، خاک و یا حتی رطوبت و مایعات سطح زمین را تمیز خواهد کرد.

ویژگی منحصر به فردی که این نوع جاروبرقی دارد این است که در صورتی که شارژ دستگاه به پایان برسد خود دستگاه به صورت خودکار به محل شارژ خود رفته و پس از تکمیل عملیات شارژ به محلی که شارژ آن به اتمام رسیده رفته و کار خود را ادامه می دهد.

نوع دیگری از جاروبرقی ها وجود دارند که علاوه بر مکندگی قادر به دمندگی نیز هستند که از این ویژگی دستگاه می‌توان برای باد کردن بادکنک و بسیاری از امور دیگر استفاده کرد.

البته لازم به ذکر است که این قبیل جاروبرقی ها هنوز به تولید انبوه نرسیده اند و بسیاری از بخش های این دستگاه در حال تکمیل است.

مدل های صحیح نحوه استفاده از جاروبرقی

  • فضای قرار دهی جاروبرقی خود را مشخص نمایید.

جاروبرقی های کیسه دار از نظر اندازه اغلب بسیار بزرگتر و جاگیرتر از مدل های بدون کیسه آن می باشند. دلیل آن هم این است که جاروبرقی های بدون کیسه با قابلیت سیار بودن را داشته و از نظر اندازه کوچک و با وزن سبک طراحی می شوند.

نکته: اغلب جاروبرقی های بدون کیسه یا کیسه دار که دارای ابعاد بزرگتری هستند مناسب برای تمیزکاری اتاق های بزرگ هستند. اما نکته قابل تامل در این مورد این است که اگر شما در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید که فضای اضافی برای قرار دادن جاروبرقی کیسه دار را ندارد، پیشنهاد می شود که از جاروبرقی های بدون کیسه استفاده نمایید تا مجبور به در نظر گرفتن فضایی از منزل خود برای نگهداری جاروبرقی کیسه دار خود نداشته باشید.

  • در مواجهه با کیسه پر جاروبرقی چه عکس العملی از خود نشان می دهید:

اکثر جاروبرقی های کیسه دار دارای مخزنی می باشند که به راحتی قابل رویت است. این ویژگی به شما کمک می کند تا بدون نیز به باز کردن کیسه جاروبرقی و وارسی پر یا خالی بودن آن، از وضعیت جاروبرقی مبنی قابل استفاده بودن آن مطلع شوید. برخی از مدل های جدید جاروبرقی های کیسه دار دارای چراغ هشدار بوده که که در زمان پر بودن کیسه آن، علامت زده و که این علامت نشان دهنده هشدار برای تعویض کیسه می باشند.

برخی از جاروبرقی های سبک که قابلیت سیار بودن را نیز دارند دارای مخزن قابل رویت نبوده و نمی توان از پر یا خالی بودن آن مطلع بود. اگر شما جزو کسانی هستید که از این جاروبرقی ها استفاده می نمایید پیشنهاد می شود پس از هر بار استفاده ، به طور کلی آن را خالی کرده تا به مرور زمان تبدیل به عادت شود.زیرا با این عمل مانع از ایجاد مشکل احتمالی برای جاروبرقی خود خواهید شد.

  • تصمیم گیری در رابطه با خرید جاروبرقی های چند سایکلونه

اغلب جاروبرقی های بدون کیسه دارای تکنولوژی سایکلونیک می باشند. منظور از سایکلون در اینجا عمل گردباد مانند است. به این صورت که با روشن شدن فن مکشی در فضای مخزن، گردباد کوچکی در فضای مخزن ایجاد می شود. این عمل باعث می شود تا ذرات گردو غبار از هوا داخل آن فاصله گرفته و مانع از ترکیب این دو با هم شوند. این فناوری به کار برده شده در این جاروبرقی ها اگر چه به افزایش طول عمر فیلتر داخل جاروبرقی کمک می کند ولی از نظر مالی بسیار گران تر از مدل های معمولی این نوع جاروبرقی می باشد.

اخیرا مدل های جدید جاروبرقی های دایسون (Dyson) مجهز به تکنولوژی سینتیک (Cinetic) وارد بازار جاروبرقی شده تحولی نوین را در صنعت جاروبرقی ایجاد کرده است. این مدل از جاروبرقی شباهت زیادی به مدل های چند سایکلون داشته و همچنین از نظر مالی بسیار گران قیمت می باشند.

 

15 نکته جهت راهنمای خرید جاروبرقی

  1. قدرت مهم است
  2. قد هم مهم است
  3. چند‌کاره بودن
  4. صدای کم موتور
  5. ضدعفونی و ضد باکتری
  6. روبات‌های تمیز‌کننده
  7. سرامیک‌شو‌ها
  8. آب را جارو نکنید(آنهایی که فاقد مخزن جمع آوری آب هستند)
  9. نوع کیسه‌ها را بدانید
  10. فیلترها را تمیز کنید
  11. به فکر بعدها باشید(لوازم جانبی دستگاه شما در بازار موجود و تعداد تعمیرگاه‌های مجاز برای تعمیر آن در حد استاندارد باشد)
  12. بیشتر از نیم‌ساعت ممنوع!
  13. ماهی یک‌بار تمیزش کنید
  14. زاویه‌دار بخرید
  15. مواظب زباله ها تیز باشید

برای خرید و انتخاب بهترین نمونه ها کلیک کنید